SOPIMUSEHDOT
Voimassa 1.9.2007 lähtien
Seuraavia ehtoja sovelletaan Uudenmaan
varaosamarkkinointi Oy:n ja sen asiakkaiden välillä tapahtuvassa kaupassa.
Uudenmaan varaosamarkkinointi Oy myy autovaraosia ja
-tarvikkeita sekä yksityishenkilöille että yrityksille.
1
TILAAMINEN
1.1
Asiakkaan tulee aina ilmoittaa seuraavat tiedot: nimi, postiosoite
sekä sähköpostiosoite. POSTI21:llä
tilatessa tulee ilmoittaa myös puhelinnumero.
1.2
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa
oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, jotka koskevat toimituksia.
1.3
Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sähköpostilla tai
puhelimitse.
1.4
Verkkokaupassa tehdyn tilauksen jälkeen asiakas saa sähköpostilla
tilausvahvistuksen. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä, jos tilausvahvistusta
ei saavu (ja/tai tarkistaa ilmoittansa sähköpostiosoitteen
oikeinkirjoitus).
1.5
Kaikki Uudenmaan varaosamarkkinoinnin myymät tuotteet myydään
sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen ominaisuuksiin esim.
Internetissä. Emme vastaa asiakkaan tekemistä virheellisistä tai vääristä
tuotetilauksista, vaan asiakas on itse velvollinen tarkistamaan ja selvittämään
tilattujen tuotteiden sopivuuden.
1.6
Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen
palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa tuote takaisin
Uudenmaan varaosamarkkinointi Oy:lle.
1.7
Selvissä
tuotevirhetapauksissa Uudenmaan varaosamarkkinointi Oy voi vedota
erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että
kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Uudenmaan varaosamarkkinointi Oy ei
ole vastuussa valmistajien sivuilla olevista tiedoista.
1.8
Uudenmaan varaosamarkkinointi Oy varaa oikeuden valikoida
asiakkaansa.
2
HINNAT
2.1
Verkkokaupassa ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron, 24 %,
mutta ei toimituskuluja. Toimituskulut ilmoitetaan infosivun 2. kohdassa ja
ne lisätään tilaukseen tilauslomakesivulla.
2.2
Selvissä hintavirhetapauksissa Uudenmaan varaosamarkkinointi Oy voi vedota erehdykseen,
esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että kuluttajan
olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo
3
TOIMITUS
3.1
Uudenmaan varaosamarkkinointi Oy toimittaa tuotteet asiakkaalle
yleensä 1 – 4 arkipäivän toimitusajalla. Pyrimme ilmoittamaan
asiakkaalle jos tuotteen toimitusaika on tätä pidempi. Emme vastaa Posti
Oy:stä johtuvia viivästyksiä.
3.2
Kuluttajalla on oikeus peruuttaa tilaus ennen kuin tilaus on lähetetty.
3.3
Tavaran kuljetuksen aikana Uudenmaan varaosamarkkinointi Oy:ltä
asiakkaalle on Uudenmaan varaosamarkkinointi vastuussa mikäli tavara
vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana. Tavaran kuljetuksen aikana
asiakkaalta Uudenmaan varaosamarkkinoinnille on asiakas tai Suomen Posti Oy/Itella
vastuussa mikäli tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana.
3.4
Jos lähetät tavaraa meille päin, esim. takuuseen tai
tuotepalautuksena, muista säilyttää palautusasiakirjat ja postin
kuittikopio/seurantanumero.
3.5
Noutamattomista postiennakkoennakkotilauksista Uudenmaan
varaosamarkkinointi Oy perii asiakkaalta tuotteen lähetyksestä - ja
palautumisesta aiheutuneet kulut, 19.00 euroa.
4
MAKSUEHDOT
4.1
Maksu Uudenmaan varaosamarkkinoinnille tapahtuu suorittamalla
kauppasumma lähetyskuluineen etukäteen Nordea Sololla, Osuuspankin
verkkomaksulla, luottokorttimaksulla, ennakkomaksulla (=tilisiirot) itai
postiennakolla.
4.2
Yrityksillä, kunnilla ja valtiolla on mahdollisuus ostaa myös
laskulla. Kunnille, valtiolle, oppilaitoksille ja maksuhäiriöttömille
isoille yrityksille myymme suoraan laskulla (7 pv netto). Muille yrityksille
ja toiminimille postiennakolla
tai ennakkomaksutavoilla ja myöhemmin vasta vakiintuneen kauppasuhteen myötä
laskulla.
4.3
Laskulla ostamisesta sovitaan kuitenkin aina erikseen Uudenmaan
varaosamarkkinointi Oy:n edustajan kanssa.
4.4
Verkkomaksulla maksettaessa edellytämme tilauksen maksamista heti.
Ennakkomaksu eli tilisiirto tilaus katsotaan peruuntuneeksi, jos maksu ei näy
tilillämme 5 pankkipäivän kuluessa.
5
PALAUTUSOIKEUS
5.1
Tuotteissa sovelletaan 14 vuorokauden palautusoikeutta.
5.2
Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia
tuotteita. Palautusaikana asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja
kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran
liikkeestä. Asiakas voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen
tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa
tavaraa käyttöön.
5.3
Tuotepakkaus tulee avata varovaisesti ja siististi. Kuluttajalla on
oikeus kokeilla tuotetta, mutta ei ottaa sitä käyttöön ilman
palautusoikeuden menettämistä. Palautettava tuote tulee olla
myyntikelpoisessa kunnossa. Palautusta tehdessä pitää siihen sisällyttää
kaikki alkuperäiset tuotteet, pakkaukset, ohjekirjat, yms. materiaali. Ota
aina palautusasioissa ensin yhteyttä Uudenmaan varaosamarkkinointi Oy:n sähköpostitse
tai puhelimitse. Emme ota vastaan palautuksia, jos niistä ei ole kansamme
sovittu.
5.4
Palauttaminen on kuluttajalle maksutonta.
5.5
Ostohetkeksi katsotaan se päivä jolloin paketti on lunastettu tai
noudettu postista tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä. Asiakkaan
velvollisuus on todistaa päivä jolloin paketti on postista lunastettu,
esimerkiksi postin kuitin avulla.
5.6
Tuotepalautukset aina:
-
Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman turhia
merkintöjä
-
Mukana kopio kuitista/lähetteestä
-
Viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä
-
Ota aina ensin yhteyttä myyjään (Uudenmaan
varaosamarkkinointi Oy)
5.7
Emme hyväksy tuotteen palautusta, mikäli kuluttaja on jättänyt
noudattamatta huolellisen pakkauksen. Postin aiheuttama palautuksen särkyminen
on myyjän eli Uudenmaan varaosamarkkinointi Oy:n vastuulla.
5.8
Kaikki takuupalautetut tuotteet testataan. Uusi tai takuu korjattu
tuote toimitetaan asiakkaalle vasta testauksen jälkeen. Aiheettomista
palautuksista veloitamme asiakkaalta 30 € + postikulut
5.9
Ulkomailta tehtyjen palautusten postikulut joutuu asiakas maksamaan
itse.
6
TAKUU
6.1
Tuotteiden takuuaika vaihtelee. Tarkista takuu myyjältä.
6.2
Takuu-aika alkaa kuitissa tai laskussa olevasta päiväyksestä ja
kestää kuitissa määritellyn ajan kuukausina. Tuotteen takuuvaihto tai
korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.
6.3
Takuun edellytyksenä on osan tai muun tuotteen käyttäminen
valmistajan suositusten ja ohjeiden mukaisesti. Uudenmaan
varaosamarkkinointi Oy voi vapautua takuuvastuusta, jos saatamme todennäköiseksi,
että tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tapaturmasta, tavaran
vääränlaisesta käytöstä tai muusta ostajan puolelta olevasta seikasta.
Yhtälailla mikäli myöhemmin esimerkiksi valmistajan tai huoltoliikkeen
toimesta havaitaan että tuote on rikkoutunut asiakkaan huolimattomuudesta,
on meillä oikeus veloittaa korjauksesta aiheutuneet kulut.
6.4
Takuu ei kata tuotteen väärästä säilyttämisestä tai
puhdistamisen laiminlyönnistä aiheutuvia vahinkoja, tuotteiden väärinkäyttöä
tai muita ohjeiden laiminlyöntiä, mukaan lukien asiakkaan puolesta
sattuneita asennusvirheitä tai fyysisiä tuotteen rikkoutumisia. Tuotteiden
epäasiallisesta käytöstä syntyvät vahingot ovat korvausvastuun
ulkopuolella.
6.5
Mikäli tuote on rikkoutunut jonkun edellä mainitun seikan johdosta,
tuote palautetaan asiakkaalle ja asiakkaalta veloitetaan kulloinkin voimassa
oleva käsittelymaksu ja toimituskulut.
6.6
Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä
takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen
olisi pitänyt havaita se.
6.7
Ennen tuotteen palauttamista takuuseen, ota yhteyttä Uudenmaan
varaosamarkkinointiin joko sähköpostitse tai puhelimitse.
6.8
Aiheettomista palautuksista tai takuista veloitamme kulut asiakkaalta
voimassa olevan hinnaston mukaan. Palautus tai takuukorjaus on aiheeton mm.
jos tuote ehjä, ei takuu- tai palautusajan piirissä tai
palautus/takuukorjauksen määritelmä ei muuten täyty.
6.9
Puutteellisesti takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet lähetämme
asiakkaan kustannuksella takaisin.
|